La Pastisseria Barcelona

Obrir una pastisseria d’alt nivell al centre de Barcelona té molt mèrit. I encara més si es tenen 26 anys i si es tira endavant el negoci en plena tempesta econòmica. Josep Maria Rodríguez Guerola acaba d’aixecar la persiana de ‘La Pastisseria Barcelona’, un establiment on es pot comprar el pa, fer un cafè o comprar el millor pastís del món. No és un dir, és així de cert. Perquè -juntament amb en Jordi Bordas i en Julien Álvarez- s’han proclamat els millors pastissers del món a la Coupe du Monde de la Pâtisserie 2011, amb una creació titulada ‘La Volta al Món en 80 dies’, composada per diverses peces de xocolata, sucre i gel, que és quasi una obra d’art.

Per primer cop, Espanya ha guanyat el concurs que França ha copat durant moltes edicions. Després d’un any treballant a fons i amb un equip format per una vintena de persones, els esforços han servit d’alguna cosa. El pastís de xocolata, anomenat ‘Rosa dels Vents’, es pot comprar ara a ‘La Pastisseria Barcelona’, en format de got individual o en la vessant tradicional, per a entre sis i deu persones.

Fa uns dies vaig haver de preparar l’entrevista que li vam fer al Versió RAC1, i vaig tenir la sort de veure l’obrador d’en Josep Maria, al carrer Aragó de Barcelona. Un luxe per als sentits: olor a xocolata, colors vistosos i brillants dels sucres, el silenci de l’obrador… Quan algú treballa amb passió, es nota. I jo ho vaig percebre de seguida, quan només arribar al local, em va fer baixar al seu taller dolç, on estava acabant una safata impressionant de cireres, l’emblema del seu projecte.

Amb ell i amb en Jordi Bordas (propietari de la pastisseria Santa Creu a Viladecans) vaig estar parlat de l’experiència de la final del campionat a Lió, la dificultat d’obrir un negoci, l’elaboració de les mones de Pasqua (que ara ja ens hem cruspit)… Vaig marxar a casa amb la sensació que encara hi ha esperança pels que tenen il·lusió i empenta. Endavant, i per molts anys de La Pastisseria Barcelona!

LA PASTISSERIA BARCELONA

C. Aragó, 228. Barcelona 

Telèfon: 93 451 84 01

Preus: postres individuals, entre 3,5 i 4 euros

Anuncis

Etiquetes: , , , ,

3 responses to “La Pastisseria Barcelona”

  1. Victor says :

    Jo ja vaig tastar la cirereta en questió, haure de tornar a passar per provar més coses…

  2. Silvia says :

    Quines ganes d’anar directament a Aragó 228 en lloc d’anar a la classe de Presto que tinc en 30 min…

Deixa un comentari

