PUNT G, 30 de juliol: Top Chef i la pizza hawaiana

Al Punt G (Versió Estiu, RAC1) de dimarts 30 de juliol vaig parlar sobre Top Chef, el reality gastronòmic que la propera temporada veurem a la graella d’Antena 3. Un dels membres del jurat és el xef Ángel León, propietari del restaurant A Poniente i Premio Nacional de Gastronomía, el primer cuiner del món que fa elaboracions amb plàncton. Vaig poder parlar amb ell uns minuts sobre les gravacions del programa.

ANGEL LEON

Vaig investigar també sobre l’origen de la pizza hawaiana… Qui se la va inventar?  Sembla que va ser el cuiner alemany CLEMENS WILMENROD, que va ser una mena d’Arguiñano alemany dels anys 60, i que va patentar la ‘Toast Hawai’, una torrada amb pernil, formatge, tomàquet i… pinya!

Resulta que el grup DEPECHE MODE es va mostrar fan incondicional d’aquesta torrada hawai que va inspirar la pizza hawaiana. Un dels seus membres, ANDREW FLETCHER, va obrir una petita discogràfica amb el nom de ‘Toast Hawai’ i va gravar un àlbum en solitari també amb aquesta denominació.  

Aquí teniu l’àudio de la secció completa.

Anuncis

Etiquetes: ,

One response to “PUNT G, 30 de juliol: Top Chef i la pizza hawaiana”

  1. Frederic says :

    Has anat al A poniente? L’any passat, vaig regalar-li a la meva dona un viatge a San Fernando pel seu aniversari (la seva familia és d’allà). I ja que hi erem a prop del Puerto, vaig convidar-la a dinar allà. Vam dinar mooolt bé. Cuina d’autor radical, sí, però tot estava molt bó. T’ho recomano!

Deixa un comentari

