REVISIÓ DEL ‘BULLIT’: verdures i musclos al vapor

Un autèntic drama! Això és el que era per a mi el dinar de cada dilluns. El motiu? Que eixe dia de la setmana, pràcticament sempre, a ma casa hi havia per dinar ‘bullit’ i pollastre a la planxa. Bullit, sí, una paraula que vaig arribar a odiar en la meua feliç infantesa. Era una menja tan simple com un plat de bajoques (mongetes verdes), pataques, pastanagues i de vegades ceba. Tot ben bullit i presentat al plat amb una mica d’oli d’oliva. Això que ara veig com un autèntic luxe (depenent del producte i de la cocció) en aquella època era el màxim exponent de la desgana i els fàstics. I conste que a ma casa sempre s’ha menjat moooolt bé.

El cas és que fa uns dies, aprofitant uns musclos que havien sobrat del dia anterior, vam reinventar el bullit!  I vaig recordar tant dels migdies d’avorriment dels dilluns. Ací teniu una idea per a donar valor i gràcia a les verdures bullides.

Ingredients (per a 2 persones): bajoques, pataques (quantitats a voluntat), i un mig kilo de musclos aproximadament. Sal, oli, un raig de suc de llimona, salsa de soja. Voluntari: coriandre o menta.

Elaboració: escaldem les bajoques (amb 6 o 7 minuts en aigua bullint n’hi ha prou, per a que queden ‘crunchys’).  Per una altra banda, bullim les pataques. I una vegada estan cuites les dues verdures, saltem les bajoques a la paella amb molt poc oli i molt calent (estil wok). Les pataques, les passem també per la planxa amb unes gotes d’oli, per a que queden torradetes per fora (estil brasejat). Per damunt, posem uns quants musclos sense closca (que prèviament hem fet al vapor). I com a amaniment (o ‘aliño’), una vinagreta que podem preparar amb oli, suc de llimona i salsa de soja.  Si voleu donar-li un toc oriental o fresc, només heu d’afegir una mica de coriandre (‘cilantro’) o menta picats, estil vietnamita.

ESPECTACULAR. Vos ho asseguro.

foto tramussos

Anuncis

Etiquetes: , , , , , ,

One response to “REVISIÓ DEL ‘BULLIT’: verdures i musclos al vapor”

  1. Ricard Sampere (@ricardsampere) says :

    El plat té pinta espectacular… Jo de petit, estava molt cansat dels bullits de casa. Però ara fa una anys i després de veure dues vegades la gran pel·licula “In the Mood for Love”, em vaig “enamorar” de la bullidora d’arròs que la protagonista tenia com un tresor.. I la vaig aconseguir quan aquí era una “rara avis”… I va canviar la meva vida, entrant a la cuina al vapor…

    Les verdures fetes a un “toc e vapor”, mantenen tot el seu gust… bajoques, broquil, col…. fins i tot patates ja tallades… I el primer dia que ho vaig provar vaig dir-me “això té el mateix gust que les verdures que et posaven com acompanyament als restaurants top…”.

    Si les saltem al wok, ja deu ser un plus… però jo les menjo amb un senzill raig d’oli d’oliva..

Deixa un comentari

